Privatumo politika
1. Bendrosios nuostatos
1.1. Šioje privatumo politikoje (toliau – Privatumo politika) pateikiama informacija apie tai, kaip HELM LT, MB, juridinio asmens kodas 166100924, buveinės adresas Panerių g. 258B, LT-48452 Kaunas (toliau – Bendrija) tvarko asmens duomenis.
1.2. Privatumo politikos nuostatos yra taikomos fiziniams asmenims, kurių duomenis tvarko Bendrija:
1.2.1. klientams, kurie naudojasi, naudojosi, yra išreiškę ketinimą naudotis arba yra kaip nors kitaip susiję su Bendrijos teikiamomis paslaugomis (toliau – Klientai);
1.2.2. asmenims, kurie kreipiasi į Bendriją teikdami prašymus, reikalavimus tiesiogiai, per interneto svetainę, arba nuotolinio ryšio priemonėmis, įskaitant telefonu arba el. paštu;
1.2.3. asmenims, kurie lankosi Bendrijos interneto svetainėje ir t.t.
2. Sąvokos
2.1. Privatumo politikoje naudojamos sąvokos ir sutrumpinimai turi šias reikšmes:
2.1.1. Asmens duomenys – bet kokia informacija, susijusi su fiziniu asmeniu, kurį galima tiesiogiai arba netiesiogiai identifikuoti (pvz. vardas, pavardė, kontaktiniai duomenys ir kt.);
2.1.2. Asmuo – fizinis asmuo (duomenų subjektas), kurio duomenys yra tvarkomi (pvz. Bendrijos Klientai, asmenys, kurie kreipiasi į Bendriją, teikdami prašymus, reikalavimus, Bendrijos interneto svetainės arba internetinės sutarties sudarymo sistemos naudotojai ir kt.);
2.1.3. Duomenų tvarkymas – bet kuris su Asmens duomenimis atliekamas veiksmas (pvz. rinkimas, įrašymas, saugojimas, prieigos suteikimas, perdavimas ir kt.);
2.1.4. Paslaugos – bet kokios Bendrijos teikiamos paslaugos.
2.2. Kitos Privatumo politikoje naudojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiuose teisės aktuose (2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrajame duomenų apsaugos reglamente (ES) 2016/679), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme ir kituose).
3. Asmens duomenų tvarkymo tikslai ir teisiniai pagrindai
3.1. Bendrija tvarko Asmens duomenis tik konkrečiais tikslais, vadovaudamasi teisės aktuose nustatytais teisiniais pagrindais:
3.1.1. kai duomenis tvarkyti būtina siekiant sudaryti ir (arba) vykdyti su asmeniu sudarytą sutartį;
3.1.2. asmuo davė sutikimą, kad jo duomenys būtų tvarkomi vienu ar keliais konkrečiais tikslais;
3.1.3. Bendrija privalo tvarkyti Asmens duomenis vykdydama teisės aktų reikalavimus;
3.1.4. Asmens duomenis reikia tvarkyti dėl Bendrijos teisėto intereso.
3.2. Pagrindiniai tikslai, kurių siekia Bendrija, tvarkydama Asmens duomenis:
3.2.1. Teisės aktuose numatytų statinio (dalies) ekspertizės rangovo, projekto (dalies) ekspertizės rangovo funkcijų vykdymas. Bendrija tvarko Asmens duomenis, vykdydama teisės aktuose numatytas funkcijas ir pareigas bei įgyvendindama teises;
3.2.2. Paslaugų teikimas, sutarčių sudarymas ir vykdymas. Bendrija tvarko Asmens duomenis, siekdama užtikrinti tinkamą ekspertizės paslaugų teikimo sutarčių bei kitų sutarčių (toliau – Sutartis) su Klientais sudarymą ir vykdymą, Sutarčių pagrindu teikiamų paslaugų, įskaitant tinkamą Kliento informavimą apie su paslaugomis ir Sutartimi susijusius klausimus vadovaudamasi Sutarties arba teisės aktų reikalavimų pagrindu;
3.2.3. Atsiskaitymų administravimas. Bendrija tvarko Asmens duomenis, susijusius su atsiskaitymu už suteiktas Paslaugas, Sutarties ir teisės aktų reikalavimų pagrindu;
3.2.4. Įsiskolinimų valdymas. Skolos atveju, Bendrija tvarko Asmens duomenis, susijusius su įsiskolinimu, ir atlieka išieškojimo veiksmus vadovaudamasi Sutarties, teisės aktų reikalavimų ir teisėto intereso pagrindu;
3.2.5. Pateiktų klausimų sprendimas. Bendrija tvarko Asmens duomenis, vykdydama pateiktų klausimų, skundų nagrinėjimą ir sprendimą, vadovaudamasi Sutarties, sutikimo arba teisės aktų reikalavimų pagrindu;
3.2.6. Paslaugų teikimo kokybės kontrolė. Bendrija tvarko Asmens duomenis, siekdama užtikrinti teikiamų Paslaugų kokybę: vykdydama telefoninių pokalbių įrašymą, kai Klientai kreipiasi Klientų aptarnavimo kanalais arba Bendrijos darbuotojai skambina Klientams, vadovaudamiesi teisėto intereso arba sutikimo pagrindu;
3.2.7. Klientų patirties, nuomonės vertinimas, informacijos apie pasiūlymus, naujienas teikimas (tiesioginė rinkodara): Bendrija gali tvarkyti Asmens duomenis siųsdama apklausas, teikdama pasiūlymus, naujienas apie teikiamas Paslaugas, informaciją apie vykstančius renginius asmens sutikimo pagrindu. Duotą sutikimą asmuo gali bet kada atšaukti kreipdamasis į Bendriją el. paštu [email protected], telefonu +370 37 24 77 22;
3.2.8. Asmenų ir objektų saugumas. Bendrija, siekdama užtikrinti savo darbuotojų, Klientų, kitų į vaizdo stebėjimą patenkančių asmenų bei objektų saugumą, gali vykdyti vaizdo stebėjimą, vadovaudamasi teisės aktų reikalavimų arba teisėto intereso pagrindu;
3.2.9. Kiti tikslai. Bendrija gali tvarkyti Asmens duomenis ir kitais tikslais, jei tam yra gavusi asmens sutikimą, privalo tvarkyti Asmens duomenis vykdydama teisės aktų reikalavimus arba duomenis turi teisę tvarkyti dėl teisėto intereso.
3.3. Visais aukščiau paminėtais atvejais Bendrija tvarko Asmens duomenis tik tiek, kiek tai reikalinga atitinkamiems aiškiai apibrėžtiems ir teisėtiems tikslams pasiekti, atsižvelgiant į asmens duomenų apsaugos reikalavimus.
4. Tvarkomų Asmens duomenų apimtis (kategorijos)
4.1. Pagrindinės Asmens duomenų kategorijos ir duomenys, kuriuos tvarko Bendrija aukščiau išvardintais tikslais bei teisiniais pagrindais:
4.1.1. Tapatybės duomenys – vardas, pavardė, asmens kodas, gimimo data ir kt.;
4.1.2. Kontaktiniai duomenys – adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas ir kt.;
4.1.3. Duomenys, susiję su Paslaugų teikimu, Sutarčių sudarymu ir vykdymu – informacija apie teikiamas Paslaugas, Sutarčių duomenys, duomenys, kuriuos Bendrija gauna bendraudama su asmenimis tiesiogiai, per interneto svetainę arba nuotolinio ryšio priemonėmis (telefonu, elektroniniu paštu, mobiliosiomis programėlėmis) ir kt.;
4.1.4. Mokėjimų duomenys – mokėtinos sumos, nepadengti įsiskolinimai, mokėjimų istorija ir kt.,
4.1.5. Finansiniai duomenys – Bendrijai mokėtinos sumos, nepadengti įsiskolinimai, mokėjimų istorija ir kt.;
4.1.6. Vaizdo, garso įrašų duomenys – vaizdo duomenys užfiksuoti Bendrijos buveinėje, garso įrašų duomenys užfiksuoti su asmenimis bendraujant telefonu ir kt.;
4.1.7. Slapukų duomenys – informacija apie asmens elgesį Bendrijos interneto svetainėje arba internetinės sutarties sudarymo sistemoje, interesus ir kt. (detalesnę informaciją apie Bendrijos naudojamus slapukus galite rasti internetinės svetainės skiltyje „Slapukų politika“);
4.1.8. Kiti duomenys, kuriuos Bendrija tvarko vadovaudamasi teisės aktuose nustatytais teisiniais pagrindais.
5. Asmens duomenų gavimas
5.1. Bendrija tvarko Asmens duomenis, kuriuos pateikia patys asmenys, Asmens duomenys gaunami kai Klientai naudojasi Bendrijos paslaugomis arba Bendrija Asmens duomenis gauna iš kitų šaltinių (pvz., valstybės ar privačių asmenų valdomų registrų) ar trečiųjų asmenų, kiek tai yra būtina, vadovaujantis Sutarties, sutikimo, teisės aktų ar Bendrijos teisėto intereso pagrindu.
5.2. Bendrija turi teisę rinkti ir tvarkyti Asmens duomenis iš VĮ Registrų centro paslaugų teikimo sutarčių vykdymo pagrindu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka bei Bendrijai vykdant teisės aktuose numatytas pareigas bei funkcijas.
6. Asmens duomenų teikimas
6.1. Bendrija, laikydamasi teisės aktų reikalavimų, gali perduoti tvarkomus Asmens duomenis šių kategorijų duomenų gavėjams:
6.1.1. Paslaugų teikėjams. Bendrija gali perduoti tvarkomus Asmens duomenis Bendrijos vardu ir (ar) jos nurodymu veikiantiems tretiesiems asmenims, teikiantiems Bendrijai, programinės įrangos priežiūros, ekspertinės veiklos konsultacijos, apskaitos ir kitas paslaugas, siekiant užtikrinti tinkamą Bendrijos Paslaugų teikimą, valdymą ir vystymą. Tokiais atvejais Bendrija imasi reikiamų priemonių siekiant užtikrinti, kad pasitelkti paslaugų teikėjai (duomenų tvarkytojai) tvarkytų teikiamus Asmens duomenis tik tais tikslais, dėl kurių šie buvo teikti, užtikrinant tinkamas technines ir organizacines saugumo priemones, laikantis Bendrijos nurodymų ir galiojančių teisės aktų reikalavimų;
6.1.2. Valdžios, teisėsaugos bei priežiūros institucijoms. Bendrija gali pateikti tvarkomus Asmens duomenis valdžios arba teisėsaugos institucijoms (pvz., policijai, prokuratūrai, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai ir kt.), priežiūros institucijoms (pvz., Valstybinei teritorijų planavimo ir statybos inspekcijai prie Aplinkos ministerijos, VšĮ Statybos sektoriaus vystymo agentūrai ir kt.), kai tai privaloma pagal galiojančius teisės aktus arba siekiant užtikrinti Bendrijos ar trečiųjų asmenų teisėtus interesus;
6.1.3. Skolų išieškojimą vykdantiems, jungtines duomenų bazes tvarkantiems asmenims/įmonėms. Klientui tinkamai ir laiku nevykdant jam pagal Sutartį priklausančių mokėjimų, Bendrija, paštu ar elektroniniu laišku informavusi Klientą prieš 30 kalendorinių dienų, turi teisę Kliento Asmens duomenis teikti valdytojams, tvarkantiems jungtines skolininkų duomenų rinkmenas, skolų valdymo ir išieškojimo įmonėms, teismams, notarams, antstoliam;
6.1.4. Kitoms trečiosioms šalims. Bendrija gali teikti Asmens duomenis kitiems duomenų gavėjams, vadovaudamasi teisės aktuose apibrėžtais teisėtais pagrindais.
7. Duomenų saugojimas
7.1. Bendrija tvarko Asmens duomenis ne ilgiau, nei to reikalauja nurodyti duomenų tvarkymo tikslai ar numato taikomi teisės aktai, jeigu juose yra nustatytas ilgesnis duomenų saugojimo terminas.
7.2. Duomenų saugojimo laikotarpiui nustatyti Bendrija taiko kriterijus, kurie atitinka teisės aktuose nurodytas prievoles, taip pat atsižvelgdama ir į asmens numatytas teises, pvz. numato tokį Asmens duomenų saugojimo laikotarpį, per kurį gali būti pateikti su Sutarties vykdymu susiję reikalavimai, jei tokie kiltų arba kiek tai reikalinga Bendrijos teisėtiems interesams įgyvendinti ir apsaugoti.
7.3. Telefonų pokalbių įrašų ir susirašinėjimų duomenys saugomi 6 mėnesius, po kurių yra automatiškai sunaikinami, išskyrus atvejus, kai yra būtinybė duomenis saugoti ilgiau, siekiant tolimesnio tvarkymo tikslų, pvz. išspręsti ginčą ar apginti teisinius reikalavimus. Tokiu atveju, duomenys tvarkomi kol pasiekiami tolimesni duomenų tvarkymo tikslai.
7.4. Bendrija imasi visų galimų priemonių užtikrinti, kad tvarkomi Asmens duomenys būtų tvarkomi tiksliai, sąžiningai ir teisėtai, kad jie būtų tvarkomi tik nustatytais tikslais, griežtai laikantis teisės aktuose nustatytų aiškių ir skaidrių Asmens duomenų tvarkymo reikalavimų.
7.5. Bendrija užtikrina Asmens duomenų konfidencialumą pagal galiojančių teisės aktų reikalavimus ir tinkamų techninių ir organizacinių priemonių, skirtų apsaugoti Asmens duomenis nuo neteisėtos prieigos, atskleidimo, atsitiktinio praradimo, pakeitimo ar sunaikinimo ar kitokio neteisėto tvarkymo, įgyvendinimą.
8. Asmenų teisės ir pareigos, jų įgyvendinimas
8.1. Asmuo, susisiekęs su Bendrija ir Bendrijai nustačius asmens tapatybę, turi teisę:
8.1.1. susipažinti su Bendrijos tvarkomais savo Asmens duomenimis;
8.1.2. reikalauti ištaisyti neteisingus, neišsamius, netikslius savo Asmens duomenis;
8.1.3. prašyti sunaikinti Asmens duomenis arba sustabdyti, išskyrus saugojimą, Asmens duomenų tvarkymo veiksmus, jei tai atliekama pažeidžiant taikomų teisės aktų reikalavimus arba Asmens duomenys nebėra reikalingi, kad būtų pasiekti tikslai, kuriais jie buvo renkami arba kitaip tvarkomi;
8.1.4. gauti su savimi susijusius Asmens duomenis, kuriuos asmuo pats pateikė, susistemintu, įprastai naudojamu ir kompiuterio skaitomu formatu;
8.1.5. prašyti ištrinti Bendrijos tvarkomus Asmens duomenis, kai Asmens duomenys tvarkomi pažeidžiant taikomų teisės aktų reikalavimus arba Asmens duomenys nebėra reikalingi, kad būtų pasiekti tikslai, kuriais jie buvo renkami arba kitaip tvarkomi;
8.1.6. apriboti savo Asmens duomenų tvarkymą pagal taikomus teisės aktus, pvz. laikotarpiui, per kurį Bendrija įvertins, ar asmuo turi teisę prašyti, kad jo Asmens duomenys būtų ištrinti;
8.1.7. nesutikti su savo Asmens duomenų tvarkymu ir (arba) tuo atveju, kai Asmens duomenys yra tvarkomi sutikimo pagrindu – bet kada atšaukti duotą sutikimą dėl savo Asmens duomenų tvarkymo, nedarant poveikio sutikimu grindžiamo duomenų tvarkymo iki sutikimo atšaukimo teisėtumui. Pateiktą sutikimą dėl tiesioginės rinkodaros galite atšaukti parašę mums el. paštu: [email protected].
8.2. Asmenys gali kreiptis dėl šios Privatumo politikos arba Bendrijos vykdomo Asmens duomenų tvarkymo raštu adresu: Panerių g. 258B, 48452 Kaunas, el. paštu: [email protected], Klientų aptarnavimo telefonu +370 37 24 77 22.
8.3. Asmuo, siekdamas įgyvendinti savo teises pagal Bendrąjį duomenų apsaugos reglamentą (ES) 2016/679, Bendrijai turi pateikti prašymą bei patvirtinti savo tapatybę:
8.3.1. jeigu prašymas pateikiamas tiesiogiai, Bendrijos padalinio, atsakingo už asmenų aptarnavimą, darbuotojui, asmuo privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;
8.3.2. jeigu prašymas pateikiamas paštu, kartu su prašymu turi būti pateikiama notariškai patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija;
8.3.3. jeigu prašymas pateikiamas per atstovą, atstovas turi nurodyti savo vardą, pavardę, adresą ir kontaktinius duomenis ryšiui palaikyti, kuriais asmens atstovas pageidauja gauti atsakymą, taip pat atstovaujamo asmens vardą, pavardę ir asmens kodą bei pateikti notariškai patvirtintą atstovo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją bei atstovavimą patvirtinantį dokumentą ar įstatymų nustatyta tvarka patvirtintą atstovavimo dokumento kopiją;
8.3.4. jeigu prašymas pateikiamas elektroninių ryšių priemonėmis, prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą.
8.4. Bendrija gali atsisakyti imtis veiksmų pagal asmens prašymą, jeigu asmens prašymas yra akivaizdžiai nepagrįstas arba neproporcingas.
8.5. Bendrija ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo gavimo dienos, pateikia asmeniui atsakymą, kuriame nurodyta informacija apie veiksmus, kurių imtasi gavus prašymą, pagal Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (ES) 2016/679 15-22 straipsnius. Šis laikotarpis prireikus gali būti pratęstas dar dviem mėnesiams, atsižvelgiant į prašymo sudėtingumą ir nagrinėjamų prašymų skaičių. Bendrija per vieną mėnesį nuo prašymo gavimo informuoja asmenį apie prašymo nagrinėjimo termino pratęsimą, nurodydama pratęsimo priežastis.
8.6. Bendrija turi teisę atsisakyti pateikti asmeniui jo prašomą informaciją, jeigu:
8.6.1. Asmens duomenys surinkti tiesiogiai iš asmens ir ši informacija asmeniui jau buvo pateikta;
8.6.2. Asmens duomenys buvo gauti ne iš paties asmens;
8.6.3. Asmens prašomos informacijos pateikimas yra neįmanomas arba tam reikėtų neproporcingų pastangų;
8.6.4. Asmens duomenys privalo išlikti konfidencialūs laikantis Europos Sąjungos ar Lietuvos Respublikos teise reglamentuojamos profesinės paslapties prievolės, įskaitant prievolę saugoti profesinę paslaptį.
8.7. Bendrija įgyvendindama asmens teisę susipažinti su Bendrijos tvarkomais jo Asmens duomenimis:
8.7.1. turi teisę paprašyti asmens sukonkretinti pateiktą prašymą, jeigu Bendrija tvarko didelį informacijos, susijusios su asmeniu, kiekį;
8.7.2. asmeniui informacijos pateikia tiek, kad nebūtų pažeistos kitų asmenų teisės, jeigu tam tikra informacija apie asmenį yra susijusi ir su kitais asmenimis.
8.8. Nepavykus išspręsti klausimų, susijusių su Bendrijos vykdomu Asmens duomenų tvarkymu ir (ar) asmens teisėmis, asmuo taip pat turi teisę kreiptis, pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai.
8.9. Asmenys, pateikdami Bendrijai savo Asmens duomenis, patvirtina, kad yra tinkamai susipažinę su šioje Privatumo politikoje pateikiamomis Asmens duomenų tvarkymo sąlygomis, neprieštarauja, kad Bendrija tvarkytų asmenų teikiamus Asmens duomenis, asmenų pateikiami duomenys ir informacija yra tikslūs ir teisingi, o Bendrija nėra atsakinga už perteklinių duomenų pateikimą ir tvarkymą, jei tokius duomenis Bendrijai asmuo pateikia per neapdairumą.
8.10. Asmuo įsipareigoja informuoti Bendriją apie pateiktų duomenų ar kitos susijusios informacijos pasikeitimus.
9. Privatumo politikos galiojimas ir pakeitimai
9.1. Privatumo politikoje pateikiamos pagrindinės Asmens duomenų tvarkymo nuostatos. Papildoma informacija apie tai, kaip Bendrija tvarko Asmens duomenis gali būti pateikiama Sutartyse, kituose dokumentuose, interneto svetainėje arba nuotoliniais Klientų aptarnavimo kanalais (telefonu, el. paštu ir kt.).